עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

האם יש דרך להיגמל מחומרים שונים?

צוות המגזין

התמכרות היא תופעה שהרבה מאוד אנשים סובלים ממנה ברחבי העולם כולו. בניגוד למה שאנשים חושבים, התמכרויות יכולות להיות לכל מיני סוגים של חומרים. יתרה מכך, זו לא חייבת להיות התמכרות רק לחומרים, אלא גם לסגנון חיים מסוים. למשל, האם ידעתם שיש אנשים שסובלים ממצב של התמכרות למשחקי מחשב? לא מדובר רק על ילדים, אלא גם על נערים ואפילו על אנשים מבוגרים. התמכרות למשחקי מחשב, כמו כל התמכרות אחרת, דורשת גמילה, שכן גם ההתמכרות הזו מפריעה בסופו של דבר לחיי היומיום. הבעיה היא שגמילה מחומרים או מאורח חיים כלשהו היא לא תמיד דבר פשוט. הרי אם הדברים היו פשוטים, או בשליטת המכור, לא הייתה לנו בעיה להיגמל. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת עושים והאם יש דרך נכונה יותר להתמודד עם התמכרויות?

מה עושים במרכז גמילה?

בבואנו לדבר על גמילה ממשחקי מחשב או על גמילה ממשככי כאבים, אנחנו רואים שיש דרכים שונות לעשות זאת. האדם המכור יכול לא פעם לנסות לגייס את כל כוח רצונו וכך לנסות להיגמל. הבעיה היא שיש גם הרבה מאוד מרכיבים נפשיים לעניין ולכן פעמים רבות זה לא באמת עובד. לעומת זאת, גמילה ממשככי כאבים או משחקי משחב שתיעשה בעזרת מרכז גמילה מקצועי, תוביל לתוצאה אחרת. במרכז גמילה, במיוחד אם הוא מקצועי, העבודה נעשית בכמה מישורים במקביל. מצד אחד יש התייחסות לגמילה הפיזית, אך מצד שני, יש התייחסות לגמילה הנפשית והרגשית. אדם שינסה להיגמל רק ברמה הפיזית יגלה מהר מאוד שזה לא מספיק. עלול מאוד להיות שלתקופה מסוימת הוא יצליח להיגמל פיזית, אך ללא התייחסות גם לצד הרגשי, הוא יחזור לאותו מעגל של התמכרות. לכן מרכז גמילה זה רעיון טוב, שכן במקום כזה הטיפול הוא מערכתי ומקיף יותר.

קבלת עזרה מאנשי מקצוע מומחים

כדי להתמודד עם התמכרות אינטואיציה או הבנה בסיסית לא באמת מספיקות. טיפול בהתמכרות זה מקצוע לכל דבר ועניין. לכן, אם גם אתם מנסים להיגמל, רצוי מאוד שתבחרו את הצוות הרפואי שבאמת יוכל לעשות לכם. טיפול בהתמכרות שנעשה על ידי מי שבאמת מנוסה בתחום ולמד אותו לעומק – יהיה הרבה יותר יעיל. עוד נקודה שחשוב להבין בנוגע להתמכרויות, זה שאין סיבה לדחות את הדברים למחר. הקושי תמיד יהיה קיים וגמילה זו תמיד תהיה דרך ארוכה. לכן רצוי מאוד להתחיל זאת עוד היום, כי חבל על כל יום שעובר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

פירות יער

כאשר מדברים על המושג פירות יער מתכוונים לקבוצה לא קטנה של פירות שבעבר לא היו נחשבים למוכרים או פופולריים בישראל וכיום הם אהובים במיוחד. קבוצה

קרא עוד »

הזמנת פירות וירקות באינטרנט

הזמנת פירות וירקות באינטרנט נעשית על ידי אנשים פרטיים, עסקים המארחים לקוחות, מוסדות ציבור ועוד. שיטת ההזמנות יעילה וקלה והמשלוחים מגיעים בזמן ועד לכתובת הלקוח.

קרא עוד »
נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה

מה זה נהיגה בזמן פסילה? נהיגה בזמן פסילה מתייחסת לפעולת הפעלת רכב מנועי כאשר זכויות הנהיגה של אדם נשללו או הושעו כדין. עבירה זו נלקחת

קרא עוד »
דילוג לתוכן