עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

חנינה מהנשיא - רק עם עורך דין מומחה

צוות המגזין

מי שמנהל את מדינת ישראל הם שרי הממשלה והעומד בראשה. נשיא המדינה, מאז היווסדה, הוא אדם בעל משקל ציבורי לא מבוטל, אבל נטול סמכויות, כמעט. הסייג נובע מכך שבכל זאת יש לנשיא המדינה סמכויות מסוימות, ואחת החשובות שבהן היא האפשרות להעניק חנינה לאסירים. חשוב לציין שהפנייה היא למוסד נשיא המדינה, אבל מערכת המשפט מספקת חוות דעת שמשפיעה במידה רבה מאוד על ההחלטה של הנשיא – ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מומחה בנושא. לעו"ד אלון שליכטר ניסיון רלוונטי בתחום ספציפי זה, וגם מחויבות לפעול ביושרה מלאה ולהמליץ על הגשת בקשה זו רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה.

העילות האפשריות לקבלת חנינה מהנשיא

* עיוותי דין – ישנם מצבים שבהם בית משפט מחויב לפסוק עונש, ואפילו עונש כבד, על מי שהורשע בדין – עקב חוק שמטיל עונשי חובה. במקרים אלה ייתכנו עיוותי דין עקב חוסר היכולת להתייחס לנסיבות הספציפיות ולאדם הנאשם, שאמנם ביצע עבירה אבל מקומו אינו בבית הסוהר. לנשיא המדינה סמכות לחון אסירים אלה.

* מידת הרחמים – החוק אמנם קשוח, אבל יש בו גם את מידת הרחמים. ליתר דיוק, הסמכות לפעול בהתאם למידת החסד והרחמים נתונה לנשיא המדינה דרך אופציית החנינה.

* בריאות רופפת – מחלה קשה, ולמעשה גם מצב נפשי בעייתי, הן עילות אפשריות לחנינה מאת נשיא המדינה. יש לא מעט אסירים שיצאו לחופשי לאחר שחלו.

* אינטרסים ציבוריים – ישנם מקרים שבהם תינתן חנינה מנשיא המדינה מתוך מחויבות לאינטרס הציבורי. דוגמה מפורסמת היא החנינה לאסירים הביטחוניים ששוחררו במסגרת עסקת שליט.

נימוקים מדויקים ושימוש בכל הכלים האפשריים

בקשת חנינה מהנשיא חייבת לכלול הן נימוקים משפטיים מדויקים והן פנייה אל הרגש. עו"ד אלון שליכטר אמון על עריכת בקשות חנינה מנומקות היטב, מגובות במסמכים כשיש בכך צורך (למשל כשהרקע להגשת בקשת החנינה הוא בריאות לקויה), ואפקטיביות. דגש נוסף הוא התייחסות מעמיקה לכל פרט שעשוי להטות את הכף לטובת החנינה. עוד כדאי לדעת שניתן להגיש בקשת חנינה מנשיא המדינה רק לאחר מתן פסק דין חלוט.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

נדנדה מושלמת לתינוק

אחת מסוגי הנדנדות\טרמפולינות המושלמות ביותר עבור התינוק שלכם זה ללא ספק טרמפולינה חשמלית, אשר דרכה תוכלו למעשה ליהנות מנוחות מקסימלית בשביל התינוק הקטן שלכם וכן

קרא עוד »

רעיונות לערב צוות

הצוות שלכם זקוק לגיבוש ואתם לא יודעים מה לעשות בנידון? אתם מחפשים רעיון חדש ומקורי, כי אתם לא רוצים שוב לקחת את צוות העובדים לאותה

קרא עוד »

הערכת בריאות הנפש

כדי לקבל אבחון פסיכיאטרי יש לפנות לרופא פסיכיאטר, מומחה בפסיכיאטריה. הרופא הפסיכיאטר יבצע סקירה קלינית מקיפה ויערוך מגוון מבחנים ושאלות כדי לאבחן את המצב הפסיכיאטרי

קרא עוד »
בור שומן

בור שומן

בכדי למנוע משומנים שונים כמו שאריות סבון, שמני בישול, או שמנים בהם משתמשים בתעשייה להיכנס אל צנרת הביוב, מחייב המשרד להגנת הסביבה בתי עסק המשתמשים

קרא עוד »
דילוג לתוכן