עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

כך תתמודדו עם התנגדות לצו קיום צוואה

צוות המגזין

בישראל, כמו במדינות רבות, צוואה היא מסמך משפטי המתאר כיצד יש לחלק את נכסיו של אדם לאחר פטירתו. לפעמים, לבני משפחה או לבעלי עניין אחרים עשויות להיות סיבות להאמין שהצוואה אינה תקפה או הוגנת. במקרים כאלה לרוב מבקשים הגשת התנגדות לצוואה אך גם התהליך הזה חייב להיות מלווה על ידי עורך דין מוסמך שיכול להוביל לתהליך חלק לצד האבל והכאב.

מהן העילות להתנגדות לצו קיום צוואה?

ישנן כמה סיבות שהחוק רואה בהן כעילות מוצדקות להתנגדות, אך חשוב שאת העילות הללו ילווה עו"ד ירושות מוסמך שיכול להסביר לכם על כל שלב ושלב בתהליך. לרוב, הסיבות הן:

  • הצוואה לא בוצעה כהלכה ועליה לעמוד בדרישות משפטיות ספציפיות.
  • המוריש היה תחת השפעה בלתי הוגנת וייתכן שמישהו הכריח את האדם שכותב את הצוואה לעשות זאת.
  • המוריש היה מוסח דעת או תחת השפעת תרופות, או לא בצלילות.

בסיטואציה הזאת יש להתייעץ עם עורך דין. בהתחשב באופי המורכב של עולם הצוואות, לעתים קרובות כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום המשפט הזה על מנת שתקבלו את המענה הטוב ביותר, ולא משנה אם אתם בצד המתנגד או אם אתם בצד שאינו מתנגד לצוואה.

איך מתבצע תהליך הגשת ההתנגדות?

מהרגע שמפרסמים בעיתונות וברשומות את נושא הגשת צו קיום צוואה ישנם 14 ימים להגשת ההתנגדות. אם בחלוף 14 ימים לא מוגשת שום התנגדות, אז אפשר להמשיך בתהליך צו קיום הצוואה. אם מוגשת התנגדות, היא תוגש לאחר איסוף ראיות והגשה רשמית לבית המשפט, בדרך כלל בבית המשפט לענייני משפחה או ברשם לענייני ירושה, בהתאם למצב. בית המשפט ייתן פסק דין, בין אם יקיים או יבטל את הצוואה, על סמך הראיות והטיעונים.

אבל לצד בירוקרטיה, יש לכם על מי לסמוך

ערעור על צוואה בישראל הוא עניין משפטי רציני ואין להקל בו ראש. אם אתם סבורים שיש לכם עילה חוקית להתנגד לצוואה, לרוב עדיף לפנות לייעוץ משפטי מקצועי. התהליך עשוי להיות מורכב, אך הבנת הנימוקים וביצוע השלבים הנכונים יכולים לעזור להבטיח טיפול נאות בסיטואציה. הכל עניין של הגינות, ובסופו של דבר, לוודא שמשאלותיו האחרונות של אדם אהוב יכובדו בצורה חוקית וצודקת. משרד עורכי דין אוהד שוהם הוא מהמשרדים המובילים בתחום העיזבונות והירושות ודואג לכך שתקבלו את המענה האדיב, הסבלני והמכיל ביותר בסיטואציה הרגישה הזו. כל זאת, לצד מקצועיות ברמה גבוהה והבנה עמוקה של התחום, על מנת שתהיו מטופלים על הצד הטוב ביותר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן