עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

מהו הליך פירוק שיתוף וכיצד מתבצע?

צוות המגזין

סוגיות מעין אלו של פירוק שיתוף, ניתן למצוא כאשר בני זוג מעוניינים להתגרש, ולחלק את הרכוש ביניהם, אזי מתנהל העניין באמצעות עורך דין לענייני משפחה וגירושין. עורך דין לענייני משפחה מייצג את אחד מן הצדדים בערכאות משפטיות או כאשר לחילופין עוברים בני הזוג תהליך של גישור באמצעות עורך דין מגשר, אז ישמש עורך הדין כדמות ניטראלית בתהליך. עורכת הדין אלינור ליבוביץ הינה עורכת דין לענייני משפחה ומגשרת ,אשר פועלת שנים רבות בתיקי משפחה בתחום הגירושין, ירושות, צוואות עריכת הסכמים וסוגיות משפטיות נוספות הנוגעות לדיני משפחה, תשמח לסייע לכם.

כאשר דנים בסוגיה משפטית של פירוק שיתוף, למעשה מתייחסים במושג זה לנכס כגון בית או קרקע או לעסק השייכים לשניים. כאשר רוצים לעסוק בסוגיה של פירוק שיתוף, דנים בשאלת שייכות הנכס או העסק  לשני הצדדים כשאחד מהצדדים או שניהם יחדיו אינם מעוניינים להיות שותפים באותו נכס. לעיתים יש גם מחלוקת מי הוא הבעלים של אותו נכס ואזי הפתרון עשוי להימצא או באמצעות הליך משפטי או באמצעות הסכם שהושג בגישור. פירוק שיתוף יכול להתבצע במספר סוגיות משפטיות כפי שהזכרנו בעניין מקרקעין, אך לא רק, שכן כל נכס הוא בר איזון כאשר מתגרשים. פירוק שיתוף הוא מושג העולה גם בהקשר של דיני ירושה, אז ניתן לבקש בקשה לפירוק שיתוף בין יורשים. למה הכוונה בכל אחד מתחומי פירוק אלו וכיצד מתבצעים? הינה לפניכם:

  • הדוגמה המוחשית הברורה ביותר באשר לפירוק שותפות מקרקעין היא כאשר מדובר על בני זוג להם יש דירה ואף נכסים נוספים משותפים, כאשר מבקשים בני הזוג לחלק את הרכוש והנכסים ביניהם בצורה המניחה את דעתם ושתהא גם הוגנת.
  • כך גם לגבי יורשים, אשר אינם רואים עין בעין באשר לשימוש בנכס / הדירה שירשו, לצורך הדוגמה המצויה בחזקתם מתוקף ירושה, יכולים הם בעת כזו לבקש פירוק שותפות ירושה
  • פירוק שיתוף במקרים שכאלו יכול להתבצע בין בהסכמה ובין בהעדר הסכמה בין הצדדים. כלומר המצב האידיאלי הינו כאשר יש הסכמה בין כל הצדדים באשר לאפשרות הפירוק ואופן הפירוק, אך כאשר ישנם חילוקי דעות בין הצדדים, אז כנראה שלא יהיה מנוס מאשר לפנות אל ערכאות משפטיות שיפסקו בעניין. ישנם מספר דרכים בהם ניתן לבצע פירוק שותפות כאשר הדרך הראשונה היא אם ניתן לבצע את החלוקה בין השותפים בצורה פיסית, בעין, אך כאשר לא ניתן לבצע זאת, אזי תתבצע החלוקה באמצעות מכירת הנכס כגון דירה או עסק, כאשר הרווחים מן המכירה יועברו לכל אחד מן הצדדים באופן שווה

סיכום דבר

כאשר דנים בסוגיה משפטית זו של פירוק שיתוף בין שותפים, חשוב מאד כי התהליך יתנהל באופן משפטי אשר ניתן יהיה לבצע אותו באמצעות גישור ולא דרך ערכאות משפטיות. לכן כדאי מאד לפנות אל עורך דין  לענייני משפחה אשר בהסמכתו הינו מגשר אשר יוכל להניע את התהליך לכיוון הסכמה כללית בין הצדדים , כאשר זו האפשרות האידיאלית לפירוק שיתוף וסיום השיתוף בין הצדדים בדרך מכבדת וראויה. מוזמנים לפנות אל עורכת הדין ליבוביץ, אשר בהסמכתה הינה גם מגשרת משפחתית ובעלת ניסיון מקצועי רב שנים, תעניק לכם שירות משפטי מקצועי אישי ואיכותי. מוזמנים ליצור קשר עם עורכת הדין באתר משרדה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דירות מכירה חיפה

רוצים לגור בדירה ששייכת רק לכם? מעוניינים לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להפסיק לשלם את המשכנתא של בעל הדירה שבה אתם גרים? אם כך,

קרא עוד »

קרשים לבנייה

יש לא מעט דברים שיכולים להפוך פרויקט בנייה לכזה שיצליח מעל ומעבר למצופה ויוליד מבנה חזק, עמיד, יפה וכזה שיחזיק מעמד במשך הרבה מאד זמן.

קרא עוד »

מוהל מוסמך

מוהל מוסמך הינו בעל הכשרה מושלמת לביצוע ברית מילה. הוא מכיר לעומק את כל התהליך על כל שלביו. הוא מצויד בכל הכלים והחומרים התקניים הנדרשים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן