עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

עוסק מורשה או חברה - מה ההבדל ומה עדיף?

צוות המגזין

יש שאלה אותה שואלים בעלי עסקים רבים והיא האם להגדיר את עצמם בתור עוסק מורשה או חברה. מי שמרוויחים סכומי כסף גדולים בכל חודש ורוצים להרחיב את העסק, הרי שבהחלט, יכול להיות כי שווה להם לבחור להפוך לחברה בעמ, בתשובה לשאלת הבחירה בין עוסק מורשה או חברה. אבל, התשובה הזו כמובן לא נכונה לכולם. במאמר הבא נדבר על ההבדלים בין שתי הישויות המשפטיות הללו. נידון ביתרונות ובחסרונות וכמובן, נזמין אתכם לפגישת ייעוץ, כדי להבין טוב יותר, מה נכון לעשות במקרה שלכם.

מה ההבדלים בין עוסק מורשה או חברה בעמ?

בגדול, ההגדרה המשפטית של עוסק מורשה הוא של בעל עסק עצמאי, אשר מרוויח בשנה סכום העולה על מאה אלף שקלים. כלומר, במידה ואותו עצמאי עלה על סף הפטור ממעמ, עליו לשלם מעמ, כלומר, 17% מס, על כל עסקה המתקיימת בעסק. מבחינה משפטית, עוסק מורשה הוא האחראי הבלעדי לכל מה שקורה בעסק ובמקרים של תביעה משפטית, התביעה מוגשת נגד אותו עצמאי. אבל, ההגדרה של חברה בעמ שונה. חברה בעמ היא יחידה משפטית נפרדת, אשר מתנהלת בפני עצמה. כלומר, תביעה משפטית נגד החברה לא בהיכרח משליכה על הבעלים. יתרה מזאת, חברה בעמ משלמת מס חברות ובעל העסק, משלם מס הכנסה כמו עובד שכיר. בעל העסק למעשה מושך משכורת ומקבל תלוש, מאותה ישות, היא החברה בעמ. במקרים מסוימים, בעיקר כאשר העסק מתחיל להרוויח סכומים יפים, עדיף לעצמאי לשנות סטטוס ולהקים חברה בעמ. המהלך הזה יאפשר לו להנות מהקלות במס הכנסה ואפילו להגדיל את העסק, משום שחברות שונות במשק מעדיפות לעבוד מול חברות בעמ ולאו דווקא עם בעלים של עסק עצמאי.

לקבל מענה למקרה האישי שלכם

אנחנו, העובדים במשרד רואה חשבון ראובן מור, מאמינים כי כל אחד צריך לקבל מענה פרטני, בהתבסס על הנתונים האישיים שלו. אנחנו נשמח לעזור לכם לקבל החלטה נבונה, האם לפתוח עוסק מורשה או חברה וכמובן, נעזור לכם עם ניהול ההליך הבירוקרטי. אנחנו רוצים לעזור לכם לצמוח, בשביל זה, אנחנו ממתינים לשיחה מכם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן