עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
ניקיון
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

פנו אל עורכת דין מובילה בתחום הדיבה ולשון הרע

צוות המגזין

עורך דין הוצאת דיבה

בשנים האחרונות כחלק מעלייה חדה בשימוש ברשתות החברתיות כולנו הפכנו למטרות קלות ללשון הרע ולהוצאות דיבה. בעבר, הגופים המרכזיים בהם היית יכול להיווכח להשמצות היו אמצעי תקשורת, כמו רדיו ועיתונים. כיום, לכל אחד יש חשבון בפלטפורמות החברתיות וכל אחד מאיתנו יכול להפיץ מידע בין אם מדובר במידע אמיתי או שקרי. וכמו שנאמר כבר הרבה פעמים, "היד קלה על המקלדת", וכך גם הקלות שבה כל אחד מאיתנו, בין אם אנחנו אנשים פרטיים, נותני שירות או חברות ענק, כולנו יכולים להיות מושמצים ולהיפגע מלשון הרע והוצאות דיבה. למרות כל אלה, החוק אינו שותק והוא מספק הגנה משפטית לנפגעים. עורך דין הוצאת דיבה יוכל לעזור לכם במקרים של פגיעה מלשון הרע וחשוב לבצע ייעוץ לפני שמחליטים באיזה אופציה משפטית כדאי לנקוט.

עורך דין הוצאת דיבה או לשון הרע

הוצאת דיבה ולשון הרע הם שמות כוללים לפגיעה בשמו של האדם, עסק, חברה או כל גוף משפטי. במשפט הישראלי אין הבחנה בין הוצאת דיבה לבין לשון הרע. בשני המקרים הנזק הצפוי עלול להיות אדיר. פרסום לשון הרע הוא התנאי הבסיסי להגשת תביעת דיבה אך לא היחיד. תנאי נוסף הוא הוכחת יסוד הפרסום. בין היתר יש לבחון האם הפרסום הוא נכון, כלומר פרסום אמת והאם יש בו עניין לציבור. עורך דין הוצאת דיבה יעזור לכם להחליט האם יש בסיס למקרה שלכם ומהן האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם.

הוצאת דיבה עלולה לגרום לפגיעות חמורות

בין אם מדובר באדם פרטי או בחברה בע"מ הוצאת דיבה עלולה לגרום לנזק אדיר. לשון הרע עלולה לפגוע במוניטין של חברה על ידי הצהרה כוזבת ומזיקה לגבי החברה, מוצריה או שירותיה. זה יכול להוביל לאובדן לקוחות, משקיעים ושותפים עסקיים. כל אלה יכולים לגרום לאובדן הכנסה, ירידה בערך המניה והוצאות משפט הקשורות להגנה מפני תביעות שווא. לשון הרע עלולה לפגוע גם ביכולתה של חברה להבטיח הזדמנויות עסקיות חדשות, שכן לקוחות פוטנציאליים או שותפים עשויים להסס לעבוד עם חברה שהייתה יעד לטענות שליליות. לפני קבלת החלטה באיזה אופן משפטי כדאי לפעול על מנת להגן על עצמכם מפני הוצאת דיבה חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצאת דיבה. עורכת הדין אתי חסיד מתמחה בדיני לשון הרע והוצאת דיבה ותעזור לכם לקבל את ההחלטות האסטרטגיות הכדאיות שיובילו לתוצאות המקסימליות בתיק שלכם. צלצלו לקבלת ייעוץ 054-2345919

credit Canva.com

עורך דין לשון הרע

כדי שיהיה ניתן להגיש תביעה על עוולת לשון הרע או הוצאת דיבה נדרש שיתקיימו מספר תנאים.
ראשית, נדרש שתהיה לשון הרע. החוק לאיסור לשון הרע מגדיר לשון הרע כדבר שפרסומו עלול להשפיל אדם, לבזות אותו או לפגוע במשרתו, ללא התבססות על האם מדובר בדברי אמת או שקר. החלק השני שנדרש הוא כמובן פרסום, הסעיף לחוק קובע כי פרסום יכול להיות בעל פה, בכתב, בציור ואפילו בתנועה או בצליל. החלק הנוסף הוא שפרסום לשון הרע הגיע ללפחות אדם אחד. בנוסף, החוק מפרט רשימה של פרסומים שלא יכולים להוות עילה לתביעת לשון הרע, לדוגמא: פרסום בישיבת ממשלה, פרסום של מבקר המדינה וכו'. חשוב לציין כי לשון הרע יכולה להוות עבירה פלילית, לכן רצוי להתייעץ עם עורך דין לשון הרע לפני ההחלטה באיזה דרך משפטית לפעול.

האם עורך דין לשון הרע יצטרך להוכיח על הנזק שנגרם?

עורך דין לשון הרע יכול לפתוח בהליך משפטי אזרחי. בשונה מרוב העוולות האזרחיות בתביעת לשון הרע התובע יכול לבחור בין שני מסלולים: פיצוי על הוכחת נזק ופיצוי ללא הוכחת נזק. במקרה של פיצוי הדורש הוכחת נזק על התובע להוכיח שאכן נגרם לו נזק ולהציג אומדן לשווי הכספי של הנזק. הקושי העיקרי במסלול זה הוא שלעיתים קשה ואף לא ניתן להוכיח כי נגרם נזק או מה גודלו. היתרון של המסלול הזה הוא שאם אכן ונגרם נזק ואפשר להוכיח זאת הפיצוי הכספי יכול להיות גבוה מאוד.
במסלול השני, פיצוי ללא הוכחת נזק , מספיק שבית המשפט יראה כי התקיימו כל התנאים שמגבשים עוולת לשון הרע. סכום הפיצוי במקרה של לשון הרע לא יעלה על 50 אלף ₪ ובלשון הרע עם הוכחת כוונת נזק הפיצוי לא יעלה על 100 אלף ₪.

האם כדאי להגיש תביעת לשון הרע?

כפי שניתן להבין עוולות לשון הרע הן מסובכות ומורכבות ובעלות אפשרויות בחירה רבות: משפט פלילי/ אזרחי או שניהם, מסלול פיצוי על הנזק או פיצוי ללא הוכחת נזק. המסקנה היא שאם אתם נמצאים במצב דומה, פנו בהקדם לייעוץ אצל עורך דין לשון הרע. עורכת הדין אתי חסיד בעלת מומחיות משפטית בתחום והיא תספק לכם ייעוץ וליווי לאורך כל ההליך המשפטי.

credit Canva.com

שיימינג

שיימינג או ביוש פומבי היא חשיפת מידע על אדם מסוים הנעשית במטרה לבייש אותו וללעוג לו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בביקורת מילולית, נידוי חברתי או חשיפה פומבית של מידע אישי או פעולות. מטרת השיימינג היא לרוב לאכוף נורמות חברתיות או להרתיע התנהגויות מסוימות, אך הוא יכול לשמש גם כאמצעי ענישה או נקמה. לשיימינג יכולה להיות השפעה רגשית קשה על האדם שנפגע ממנה.

עלייה במקרי שיימינג בשנים האחרונות:

ישנן מספר סיבות אפשריות לכך שהתרחשה עלייה במקרי השיימינג בשנים האחרונות. ראשית, ריבוי פלטפורמות המדיה החברתית הקל על אנשים לחלוק את דעותיהם וחוויותיהם עם קהל רחב. זה הוביל לעלייה בשיימינג באינטרנט, שלעיתים אנשים משתמשים במדיה חברתית כדי לבייש אחרים בפומבי על התנהגותם או מעשיהם. בנוסף, בשנים האחרונות גוברת המודעות לנושאי צדק חברתי כגון גזענות, סקסיזם והומופוביה. כתוצאה מכך, ייתכנו מקרים רבים יותר של אנשים שנזעקו והתביישו על התנהגות או מעשים שנתפסים כמפלים או מזיקים. שיימינג יכול להתרחש בהקשרים שונים, כגון במדיה חברתית, במקום העבודה או בקשרים אישיים. זה יכול להיות יזום על ידי יחידים, קבוצות או החברה כולה.

תביעה על שיימינג- האפשרויות המשפטיות

בבסיסה של השיימינג עומדות שתי התנהגויות: לשון הרע ופגיעה בפרטיות. לרוב בסיסו של שיימינג הוא לשון הרע אך לעיתים רבות הוא משלב גם פגיעה בפרטיות, ולכן יש אפשרויות משפטיות רבות העומדות בפני הנפגע או הנפגעת. האפשרות המשפטית הראשונה היא תביעת דיבה כנגד מפרסם השיימינג. האפשרות השנייה היא הגשת קובלנה פלילית כנגד מפרסם השיימינג ולה יש שני תנאים, הראשון הוכחת כוונה לפגוע והשנייה פרסום ללפחות שני אנשים. האפשרות השלישית היא תביעה מכוח חוק הגנת הפרטיות והיא יכולה להתבצע בשני מסלולים: עם הוכחת נזק וללא הוכחת נזק. כמובן, לפני בחירה באחת מהאפשרות כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום על מנת לבדוק שאכן כל התנאים לתביעת דיבה מתקיימים. עורכת הדין אתי חסיד תוכל לבחון את המקרה שלכם לפרטי פרטים ולייעץ איזה מסלול משפטי ייתן את התוצאות הטובות וללוות אתכם מראשיתו ועד סופו. חייגו: 054-2345919

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

קורס מכירות

קורס מכירות

כולנו, האנשים שמנהלים עסקים, חברות וארגונים, רוצים דבר אחד: להצליח. הרבה פעמים ההצלחה שלנו תלויה בכמות המכירות שאנחנו מצליחים לבצע בכל חודש. לכן נשאלת השאלה:

קרא עוד »
עורך דין ירושה מומלץ

הדאגה למשפחה קודמת לכל

כשאתם מסתכלים על כל מה שהשגתם במהלך חייכם מנקודת מבט פרקטית, ברור לכם שהעתיד אינו מובן מאליו וחייבים לדאוג למשפחה שלכם ולקרוביכם כמיטב יכולתכם, גם

קרא עוד »
חלונות אלומיניום באשדוד

חלונות אלומיניום באשדוד

כל אנשי המקצוע המובילים בתחום מסכימים שהאלומיניום הוא חומר גלם אידאלי עבור בניית מסגרות של חלונות. האלומיניום מתאים לאקלים הישראלי, עמיד בפני לחות ומזיקים, נוח

קרא עוד »
חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

חברת 'עולם החימום', נולדה כמו במקרים רבים תוך זיהוי של צורך. כל ירושלמי מכיר את הקור הירושלמי המקפיא בחודשי החורף. אמנם, ישראל היא מדינה חמה

קרא עוד »

לחגוג באופן מושלם

דרך נהדרת ומושלמת ליהנות מזמן איכות עם בן\בת הזוג שלכם זה באמצעות שייט רומנטי מושלם ואיכותי אשר דרכו תוכלו לחגוג כל מה שתרצו באופן הכי

קרא עוד »
דילוג לתוכן